آی هومز

مشاور املاک ایرانی در استانبول

آی هومز - iHomes

باهچه شهیر استانبول Bahçeşehir محله ای سرسبز و لوکس!

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳

باهچه شهیر استانبول Bahçeşehir یا به قول ایرانی ها باغچه شهیر یک محله بسیار سرسبز و شیک و لوکس در بخش اروپایی استانبوله. طی چند سال اخیر خارجی های زیادی مخصوصا ایرانی ها در این منطقه خوش آب و هوا و زیبا ساکن شدن. در این مقاله کوتاه میخوایم خدمت تون توضیح بدیم که چرا منطقه Bahçeşehir انقدر برای خانواده های ایرانی و سرمایه گذارن خارجی جذابه!

پروژه های iHomes در منطقه Bahçeşehir 

ما در این منطقه آپارتمان و ویلاهای بسیار خوبی داریم که هم خوش ساخت هستن هم مناسب شهروندی و سرمایه گذاری دلاری!

حتما با ما تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنیم :

آی هومز 00905526306000

باهچه شهیر استانبول کجاست؟

محله زیبا، خاص، شیک، اصیل و ییلاق مانند باهچه شهیر در شمال غربی شهر استانبول و به طور تقریبی در شمال غرب دریای کوچوکچکمجه قرار داره. از جنوب به اتوبان Tem،  از غرب بعد از طی چند کیلومتر به بیوکچکمجه و از شرق به اسنلر و سلطان قاضی میرسه.

محله باهچه شهیر استانبول روی نقشه گوگل - Bahçeşehir on Google maps
محله باهچه شهیر استانبول روی نقشه گوگل

باهچه‌شهیر به خاطر اتوبان‌های جدید از نزدیکترین محله‌ها به فرودگاه جدید استانبول حساب میشه، این خوشگل محله یه منطقه‌ی زیبا با پوشش گیاهی فراوونه و پر از تپه و دره‌های سرسبزه و خیلی خوش آب و هواست. تو کوچه باغ‌هاش  که قدم میزنی یا رانندگی می‌کنی یه عالمه خونه ویلایی می‌بینی و حتی آپارتمان‌های این محله لابلای درختا گم شدن! پر آب‌نما و باغچه‌های تزیینی و قدیمیه، بلوارهای محله همیشه پر از گل‌های رنگارنگه انگار داری تو یکی از شهرهای کوچیک و زیبای هلند چرخ می‌زنی.

خیابان های سرسبز باهچه شهیر استانبول
کوچه ها و خیابون های باهچه شهیر بسیار سرسبز و زیبا هستن

 

باهچه شهیر استانبول منطقه ای سرسبز و زیبا در ترکیه
نمایی از خانه های باهچه شهیر در میان درختان زیبا و سرسبز

فرهنگ و ساکنین محله باهچه شهیر

حدود ۳۰ سال قبل چندتا از خانواده‌های اهل علم و معرفت و درس‌خونده‌ی استانبول که اتفاقا دستشونم به دهنشون می‌رسید تصمیم گرفتن که بچه‌هاشونو یکم دور از هیایوی مرکز شهر تو یه منطقه‌ی خوش و آب و هوا و آروم بزرگ کنن. بزرگتراشون از قبل تو این محله‌‌ی باهچه شهیر ویلاهای بزرگ و زیبا داشتن، این محله آروم آروم شکل گرفت و از قدیم و ندیم به کلاس و فرهنگ بالای ساکنینش معروف بوده. به همین دلیل پر از مدرسه‌، مهد کودک، دانشگاه و مراکز فرهنگی و تاریخیه.

اکثر خلبانان، مهندسا و وکلای معروف استانبول تو باهچه شهیر بزرگ شدن و درس خوندن و هر ساعت روز مخصوصا خلبان ها رو می‌بینی که دارن سوار سرویس‌ میشن برن فرودگاه.

مراکز تفریحی در باهچه شهیر

در محله زیبای باغچه شهیر اماکن تفریحی زیادی وجود داره که اغلب خانوادگی هستن. چنتا از معروف ترین جاهای تفریحی و باحال باغچه شهیر رو خدمت تون معرفی میکنیم.

■ پارک گولت استانبول یا Bahçeşehir Gölet Park

گولت پارک Bahçeşehir Gölet Park یا به قول ایرانیا گلت پارت 😄 در مرکز باهچه شهیر یکی از زیـــباترین، بزرگترین پارک‌های استانبوله! به دریاچه‌ بزرگ و درخشان داره که پر از لک‌لک و مرغابی‌‌های زیباست. پل‌های چوبی و رستوران‌های کنار این دریاچه دیوونه‌ت می‌کنه، پره از ماهی ‌ها و لاک‌پشت‌، رقص فواره‌هاش هوش از یرت می‌بره. درختان ۵۰ ساله داره و پستی بلندی‌های طبیعیش حس جنگل رو بهت میده. یه مسیر پیاده‌روی از جنس تارتان داره که نزدیک به ۶ کیلومتره و پر از ایستگاه‌های ورزشی.

منطقه باهچه شهیر استانبول Bahçeşehir
پارک گولت یا Bahçeşehir Gölet Park

چندتا استیج کنسرت بزرگ داره و سه تا از معروف‌ترین بلوارهای باهچه‌شهیر تو سه طرف این پارک قرار دارن و سر آپارتمان‌ها و خونه‌هایی که منظره‌ی این پارکو دارن دعواست.

یکی از زیباترین خیابان های باهچه شهیر یعنی دعا پارک جاده Doğa park Caddesi در امتداد جنوب این پارک قرار داره. در جنوب پارک گولت در امتداد این جاده مرکز خرید پرستیژ مال Prestige Mall و رستوران ها و کافه های خفن و بار و… اونجا یه شعبه باز کردن. در جنوب این پارک قبل از خیابون شیک رستوران‌ها یه محوطه‌ی بازی بزرگ هست که همه جور بازی هیجان‌انگیز مثل زیپ‌لاین و طناب‌نوردی و ورزش‌ها رو شامل میشه. این پارک هر روز و شب میزبان مهربون ساکنین منطقه و مناطق دیگه‌ست.

■ مرکز فرهنگ و هنر باهچه شهیر

هم که نزدیک پارکه با امکانات کم‌نظیرش یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین جاها برای فعالین فرهنگ و هنره، اگه اهل موسیقی، نقاشی، طراحی، تاتر و… هستی عاشق اینجا میشی.

■ پارک جنگلی شاملار Şamlar Nature Park

با بیست دقیقه رانندگی از باهچه شهیر به پارک جنگلی شاملار میرسی که ۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت داره و قدیمی‌ترین غار ترکیه هم اونجاست خوراک پیاده‌روی، عکاسی و طبیعت گردی و زیپ‌لاین و … است.

همه جای باغچه شهیر پر از مراکز ورزشیه، کمتر محله‌ای تو استانبول اینقدر سالن ورزشی، زمین تنیس و سالن‌های ورزشی دولتی و خصوصی داره.

مراکز خرید در باهچه شهیر

در این منطقه سرسبز مراکز خرید زیادی وجود دارن. تقریبا همه برندهای مهم دنیا رو میتونید اینجا پیدا کنید! 4 تا از مهمترین مراکز خرید رو خدمت تون معرفی میکنیم:

1- مرکز خرید آکباتی Akbatı

معروف‌ترین و کاملترین مرکز خرید محله باغچه شهیر همین مرکز خرید آکباتی هست که کلی در موردش تو یه مطلب جدا صحبت کردیم، بزرگترین مرکز تنیس استانبول، مجموعه رستوران‌های جذاب دور مرکز خرید و هتل شرایتون هم در اطراف همین مرکز خریده. برای اطلاعات بیشتر میتونید رو تیتر همین بخش کلیک کنید.

2- مرکز خرید پرستیژ مال Prestige Mall

پرستیژ مال هم چسبیده به گولت پارک یه مرکزخرید قدیمی، جمع و جور و باحاله.

3- مرکز خرید سان فلاور Sunflower AVM

سان فلاور یه مرکز خرید به سبک سنتی و پرطرفداره.

4- بازار هفتگی شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها

هرچی دلتون می‌خواد از میوه و سبزیجات و لبنیات و گوشت و مرغ و ماهی و مرکبات و شیریتی جات و انواع نون، لباس و کفش و لوازم آرایش و لوازم منزل و… با قیمتای باورنکردنی تو این بازار پیدا می‌کنید، دولت و شهرداری با برگزاری این بازار روزها به تولیدکننده‌های کوچک این فرصتو میدن که با کمترین مالیات ممکن تولیداتشونو با قیمت مشتری‌پسند مستقیم به مردم بفروشن. اصلا رفتن به این بازارها خودش یه تور جذابه!

مدارس، کالج ها و دانشگاه ها

جالبه بدونید که به دلیل حساسیت علمی ساکنین این محله از بهترین و معتبرترین برند‌های مدرسه و کالج همگی در این محله شعبه دارن. اصلأ «کالج باهچه شهیر» Bahçeşehir koleji اولین شعبه‌ش تو همین محله تاسیس شده واسه همین اسمش شده کالج باهچه شهیر!

مدرسه بیلفن در باهچه شهیر Bilfen Bahcesehir Science High School
مدرسه بیلفن در باهچه شهیر Bilfen Bahcesehir

چند مورد از موسسات آموزشی محله‌ی باهچه‌شهیر :

  • مف MEF
  • بیلفن Bilfen
  • دعا کالجی Doğa koleji
  • مدرسه‌ بین‌المللی گوک کوشایی Gökkuşağı
  • مدرسه‌ بریتیش استانبول باغچه‌شهیر The British School İstanbul ( BISI ) I Bahçeşehir
  • کالج ویزیون Vizıyon koleji
  • مدرسه‌ بین‌المللی پارک Parc İnternational School
  • کالج اقیانوس Okyanus koleji

بیمارستان ها و کلینیک های باغچه شهیر

چنتا از مجهزترین و خوشنام ترین مراکز درمانی استانبول در این منطقه واقع شدن:

  • ایستینیه یونیورسیتی İstinye Üniversite Hospital
  • آجی‌بادم تیپ مرکزی Acıbadem Tıp merkezi
  • باهچه شهیر سمت پلی کلینیک Bahçeşehir Semt Polikliniği
  • کلینیک الیتیوم Elitiyum klinik

فرصت های سرمایه گذاری در منطقه باهچه شهیر استانبول

برای دیدن عکس ها و لیست قیمت واحدها روی نام پروژه کلیک کنید.

مجتمع ویلایی آلیا باهچه Alya bahçe

ورودی ویلایک پروژه مسکونی ویلایی لوکس در لوکیشن بسیار عالی! مناسب اخذ پاسپورت ترکیه.

پروژه رفرانس باهچه شهیر

بر روی بلندترین تپه‌ی باهچه‌ شهیر با نمای پارک گلت و دریای کوچوکچکمجه رو بورس‌ترین پروژه‌ی حال حاضر محله‌ست.

باهچه شهیر پارک Bahçeşehir Park

در جنوب پارک گلت که نمای بی‌نظیر پارکو داره و خیلی خوش ساخت و ایرانی‌پسنده و یکی از بهترین و پرطرفدارترین پرپژه‌های ساختمانی منطقه‌ست.

لوجا

در شمال پارک گلت از پروژه‌های خوب ولی قدیمیه منطقه‌ست.

آگزیروه

در شمال باهچه‌شهیر هم خیلی پروژه‌ی خوش ساخت و پرطرفداریه.

راستی محله‌ی باهچه شهیر به خونه ویلایی‌هاش معروفه، تقریباً در همه مناطق باهچه‌ شهیر میشه خونه ویلایی خرید از ویلاهای قدیمی و نوستالژیک بگیر تا ویلاهای مدرن و پیشرفته، اگر طالبشون هستین همین الان تماس بگیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت آی هومز

7 روز هفته از 10 صبح تا 10 شب در خدمتیم!

  • تلفن همراه
    00905526306000
  • تلفن دفتر
    00902128929210
  • آدرس دفتر استانبول
    ترکیه - استانبول - منطقه باهچه شهیر - مرکز خرید آکباتی - رزیدانس یشیل - طبقه دوم - واحد 209

درخواست مشاوره رایگان

اگه بنا به هر دلیلی الان نمیتونید با ما تماس بگیرید، لطفا شماره تون رو اینجا ثبت کنید تا ما سر فرصت باهاتون تماس بگیریم و راهنمایی تون کنیم.