آی هومز

مشاور املاک ایرانی در استانبول

آی هومز - iHomes

ثبت شرکت در ترکیه ؛ هزینه ها، شرایط و قوانین 2024

ثبت شرکت در ترکیه یکی دیگه از روش های مهاجرت و دریافت پاسپورت ترکیه است! با تاسیس شرکت در ترکیه شما هم میتونید یک کسب و کار دلاری یا لیری در ترکیه داشته باشید و هم به راحتی اقامت ترکیه و در نهایت شهروندی (پاسپورت) بگیرید.

اگه وقت کافی برای خوندن این مقاله ندارید میتونید از طریق واتساپ یا تلگرام با ما تماس بگیرید.

شرکت آی هومز  : 00905526306000

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

قبل از هر فعالیت تجاری اول باید بررسی بشه که مزایا و معایب اون بیزنس پلن دقیقه چیه تا بشه سود و زیانش رو هم محاسبه کرد. در این بخش خیلی مفید و مختصر در مورد مزایای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در ترکیه توضیح میدیم.

امکان ورود به بازار جهانی و تجارت بین المللی

متاسفانه به دلیل اعمال تحریم های اقتصادی شدید علیه ایران، سالهاست که تاجران و سرمایه گذاران ایرانی نمیتونن به راحتی در بازار بین المللی فعالیت کنن. اما خوشبختانه با ثبت شرکت در ترکیه شما میتونید بدون هیچ دردسر حقوقی یا بانکی با همه کشورهای دنیا تعامل داشته باشید و به راحتی هر نوع بیزنس پلنی رو اجرایی کنید. ضمن اینکه ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار ایده آلش و دسترسی خوبی که به اروپا و خاورمیانه داره میتونه فرصت های جذابی رو برای کسب و کار شما فراهم کنه!

از طرف دیگه تقریبا همه شرکت های مهم دنیا در ترکیه حداقل یه شعبه دارن و این مزیت هم خودش میتونه در پیشبرد اهداف تجاری و گسترش کسب و کار شما بسیار موثر باشه.

کسب درآمد دلاری در یک اقتصاد پویا

کشور ترکیه با تولید ناخالص GDP بیش از 1.1 تریلیون دلار در سال 2023 رتبه 18 ام جهان و 7 ام اروپا رو کسب کرده! اگرچه ترکیه هم مانند بسیاری از کشورهای دنیا تا حدی درگیر مشکلات اقتصادیه اما همچنان یکی از قدرت های اقتصادی به حساب میاد. شما با راه اندازی کسب و کار در ترکیه میتونید درآمد دلاری و یا لیری داشته باشید؛ بستگی به بیزنس تون داره. بازار ترکیه با 80 میلیون جمعیت (اغلب جوان) و تعداد باورنکردنی گردشگران خارجی یک موقعیت ایده آل برای کسب درآمد دلاریه!

انعطاف و سهولت قوانین مالیاتی

ثبت شرکت در ترکیه دردسرهای سایر کشورها رو نداره و کلا سیاست دولت ترکیه بر اینه که سرمایه گذارهای خارجی رو جذب کنه به همین جهت ترکیه برای راه اندازی کسب و کار خیلی سختگیری نمیکنه. کارهای اداری به مراتب سریع تر و راحت تر از ایران انجام میشم.

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت در ترکیه

شما با ثبت شرکت میتونید به راحتی اقامت ترکیه رو دریافت کنید و بعد از 5 سال پرداخت بیمه میتونید برای شهروندی ترکیه (پاسپورت) اقدام کنید! خیلی از ایرانی ها با همین روش با خانواده زندگی و کار کردن و الان هم پاسپورت ترکیه رو گرفتن و دارن راحت زندگی میکنن و خدا رو شکر اغلب وضعیت مالی بسیار خوبی هم دارن.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

هزینه‌های ثبت شرکت در ترکیه بسته به نوع شرکت و میزان سرمایه متغیره!

برای اطلاع دقیقتر از هزینه های ثبت شرکت حتما با شرکت آی هومز تماس بگیرید.

شرکت آی هومز  : 00905526306000

به طور کلی هزینه تاسیس یک شرکت در ترکیه از صفر تا صد تقریبا 1.000 دلار میشه.

انواع شرکت در ترکیه

به طور کلی در ترکیه میشه چند نوع شرکت ثبت کرد که ما فقط دو مورد رو به اختصار توضیح میدیم چون بقیه انواع شرکت برای بسیاری از ایرانی ها مناسب نیست و روال پیچیده تری داره.

1- شرکت شخصی یا شاهیس شیرکتی Şahıs şirketi

همونطور که از اسمش هم مشخصه یک شرکت شخصی فقط میتونه یک سهام دار داشته باشه! این نوع شرکت به درد افرادی میخوره که میخوان فقط میخوان در یک زمینه فعالیت کنن یعنی یه بیزنس کوچک شخصی داشته باشن مثل مغازه، رستوران و… . خوبیش اینه که دردسر و هزینه زیادی نداره اما بدیش هم اینه که بعدا برای گسترش کسب و کارتون محدودیت هایی رو خواهید داشت؛ پس حتما در انتخاب نوع شرکت با ما مشورت کنید.

نکته مهم!
با ثبت شرکت شخصی نمیشه اقامت ترکیه رو گرفت!

2- شرکت مسئولیت محدود یا لیمیتد شیرکتی Limited Şirketi

یک شرکت مسئولیت محدود در ترکیه باید حداقل یک و حداکثر 50 سهامدار داشته باشه و طبق ضوابط، سود و زیان هر یک از سهامداران بر اساس میزان سهم هر شخص حقیقی یا حقوقی تصویب میشه. شرکت مسئولیت محدود یا همون لیمیتد مزیایی زیادی داره مثلا اینکه چند شخص (حقیقی یا حقوقی) میتونن سهامدار باشن، هم اینکه میتونید در اساسنامه شرکت چند نوع فعالیت رو تعریف کنید و هم میشه باهاش اقامت تجاری گرفت!

نکته مهم!
با ثبت شرکت لیمیتد همه سهامداران شرکت میتونن اقامت تجاری ترکیه را برای خودشون و خانواده هاشون خود دریافت کنن!

سایر انواع شرکت ها در ترکیه

3- موسسات مالی (صرافی)

4- شرکت سهامی ( خاص – عام ) یا آنونیم Anonim şirket

5- شرکت گروهی یا کلکتیف Kollektif Şirket

6- شرکت تعاونی یا کوپراتیف Kooperatif Şirket

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

  • اصل پاسپورت معتبر تا ۶ ماه
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی بایومتریک
  • آدرس و شماره تلفن ایران
  • آدرس و شماره تلفن ترکیه
  • امور دفتر خانه ای و صدور وکالت ثبت شرکت
  • ثبت نمونه امضاء

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

برای تاسیس شرکت در ترکیه همه این مراحل رو طی کنید:

  • اساسنامه شرکت را تنظیم کنید
  • دریافت فرم های ثبت شرکت در ترکیه
  • اخذ شماره مالیات از خزانه داری ترکیه
  • اخذ تاییدیه اساسنامه شرکت از دفتر رسمی کشور ترکیه
  • ثبت شرکت در اتاق بازرگانی ترکیه
  • روزنامه رسمی را چاپ کنید
  • اخذ تاییدیه وکالتنامه و فرم امضاء از دفتر رسمی ترکیه
  • پردازش فرم خزانه داری ترکیه
  • جهت بررسی و تایید این فرم و آدرس دفتر شرکت توسط این دفتر به اداره دارایی ترکیه مراجعه و فرم مرحله قبل را ارسال نمایید.
  • بازرسان خزانه داری برای تایید آدرس به آدرس شما می آیند
  • اخذ شماره مالیات شرکت پس از تایید و بررسی نهایی
  • اخذ کارت بازرگانی
  • صدور گواهینامه موسسات حسابداری
  • یک حساب بانکی شرکت باز کنید
  • یک مشاور مالی رسمی ارائه دهید

مدت زمان لازم برای تاسیس شرکت در ترکیه

خوشبختانه مراحل ثبت شرکت در ترکیه خیلی سریع انجام میشه و حداکثر 5 تا 10 روز کاری زمان میبره. نگران دفتر کارتون هم نباشید ما حلش میکنیم!

شرکت آی هومز  : 00905526306000

 

مالیات و هزینه نگهداری شرکت در ترکیه

مسئله پرداخت مالیات در ترکیه بسیار جدیه و تقریبا نمیشه ازش فرار کرد! اما شما میتونید با استخدام یک محاسبه چی (حسابدار) حرفه ای مالیات تون رو تا حد امکان کاهش بدین. انواع مالیاتی که باید پرداخت کنید:

■ مالیات اجاره دفتر 23%

■ مالیات ارزش افزوده یا همون KDV که 20 تا 25 درصده

در رابطه با مخارج خود شرکت هم این موارد هستن که باید در نظر بگیرید:

■ هزینه های دفتر مانند اجاره و قبض ها

اگر بخواید یه دفتر مستقل اجاره کنید خب بسته به لوکیشن و فضای مورد نیاز متغیره اما حداقل 500 دلار اجاره و حداقل 200 دلار هزینه قبض هاتون میشه. البته نیازی نیست اولش انقدر هزینه کنید شما میتونید در یک آفیس فقط یک میز اجاره کنید بازم بستگی به موقعیت و شرایط داره اما اینم حداقل ماهی 5 هزار لیر میشه.

■ بیمه و دستمزد کارمندان

بستگی به تعداد کارمندان تون داره اما به طور کلی برای هزینه بیمه و دستمزد (پایه حقوق وزارت کاری) به ازای هر کارمند باید حداقل 700 دلار در نظر بگیرید.

 

ثبت شرکت در ترکیه اگرچه بسیار راحت و سریع انجام میشه اما ابعاد حقوقی زیادی داره که اگر ازش اطلاع نداشته باشید ممکنه با هزینه های غافلگیرکننده ای مواجه بشید! پس بهتره قبل از هر اقدامی با شرکت آی هومز تماس بگیرید تا ما بهترین راه حل ها رو در اختیار شما بذاریم. ما در تمام مراحل ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در ترکیه در کنار شما هستیم.

آی هومز iHomes

ما برای شما تو ترکیه یه زندگی جدید می سازیم!

حتما مطالب زیر رو هم بخونید:

راهنمای کامل اخذ شهروندی ترکیه (پاسپورت) 

مشاوره خرید ملک در ترکیه

تماس با شرکت آی هومز

7 روز هفته از 10 صبح تا 10 شب در خدمتیم!

  • تلفن همراه
    00905526306000
  • تلفن دفتر
    00902128929210
  • آدرس دفتر استانبول
    ترکیه - استانبول - منطقه باهچه شهیر - مرکز خرید آکباتی - رزیدانس یشیل - طبقه دوم - واحد 209

درخواست مشاوره رایگان

اگه بنا به هر دلیلی الان نمیتونید با ما تماس بگیرید، لطفا شماره تون رو اینجا ثبت کنید تا ما سر فرصت باهاتون تماس بگیریم و راهنمایی تون کنیم.