آی هومز

مشاور املاک ایرانی در استانبول

آی هومز - iHomes

خرید آپارتمان در ترکیه؛ قیمت آپارتمان ها و شرایط 2024

تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۳

همونطور که میدونید دولت ترکیه برای جذب سرمایه خارجی شرایط خرید ملک به خصوص خرید آپارتمان در ترکیه رو بسیار ساده کرده به همین دلیل بازار خرید و فروش ملک در ترکیه خیلی داغه!

مزایای خرید آپارتمان در ترکیه نسبت به ایران

به طور کلی خرید ملک در ترکیه نه فقط آپارتمان، مزایای زیادی داره اما در اینجا فقط چند مورد مهم رو خدمت شما عرض میکنیم.

برخورداری از امکاناتی که در ایران امکان پذیر نیست!

شاید براتون عجیب باشه اما بعضی از مجتمع های مسکونی در ترکیه امکاناتی دارن که در ایران (و خیلی کشورهای دیگه) فقط سلبریتی ها میتونن از این امکانات برخوردار باشن! در ایران متاسفانه به خاطر قوانین سفت و سخت شما به هیچ وجه نمیتونید آزادانه مثل مردم بقیه کشورهای دنیا زندگی کنید. برای مثال بسیاری از پروژه های مسکونی در ترکیه امکاناتی مثل استخر و باشگاه بدنسازی دارن و شما میتونید با خیال راحت و بدون مزاحمت و بدون محدودیت قانونی با همسر یا پارتنرتون (حتی فرزندان تون) از استخر و باشگاه استفاده کنید و لذت ببرید!

اخذ اقامت ترکیه با خرید آپارتمان!

شما با خرید یک آپارتمان در هر جای ترکیه میتونید به راحتی اقامت ترکیه رو دریافت کنید. به طور کلی با خرید ملک در ترکیه 2 نوع اقامت داده میشه:

■ اقامت توریستی (قابل تمدید)

برای این نوع اقامت باید یه ملک حداقل به ارزش 200 هزار دلار بخرید. اقامت شما هر سال تمدید میشه.

■ اقامت دائم و دریافت پاسپورت ترکیه

برای اخذ شهروندی ترکیه (پاسپورت) باید ملکی حداقل به ارزش 400 هزار دلار بخرید؛ پروسه دریافت پاسپورت کلا در چند ماه انجام میشه!

سرمایه گذاری دلاری مطمئن و پرسود

خرید هر نوع ملک در ترکیه مخصوصا آپارتمان در سیته ها سود زیادی داره. دلیلش هم اینه که ترکیه یکی از 10 کشور توریستی خوش آب و هوا در دنیاست که سالانه میلیون ها نفر ازش بازدید میکنن. برعکس ایران، دولت ترکیه با بسیاری از کشورها روابط خوبی داره و به همین دلیل خارجی های زیادی بنا به دلیل مختلف چه توریستی چه اهداف تحصیلی یا حتی مهاجرت دائم به ترکیه میان و اینجا ملک میخرن. به همین دلیل املاک ترکیه همواره رو به رشده اونم نه فقط به لیر بلکه ارزش دلاری ملک میره بالا!

از طرف دیگه بازار اجاره ملک هم اینجا خیلی داغه تا جایی که مستاجرها برای جا به جا شدن واقعا مشکل دارن چون خونه گیرشون نمیاد! پس شما حتی با اجاره آپارتمان در ترکیه هم میتونید درآمد خوبی داشته باشید؛ خیلی بیشتر از اجاره آپارتمان در ایران!

انواع آپارتمان در ترکیه

پروژه های مسکونی در ترکیه با ایران خیلی متفاوته. پروژه های مسکونی به ترتیب قیمت از ارزان ترین به گران ترین:

نرمال آپارتمان (آپارتمان ارزان)

اگر دنبال خرید آپارتمان ارزان قیمت در ترکیه هستین، نرمال آپارتمان یه گزینه مناسبه. نرمال آپارتمان در واقع یه چیزی مثل آپارتمان های معمولی خودمون در ایرانه. یه ساختمان چند طبقه که چنتا واحد مسکونی داره مثل 4 طبقه و 8 واحد.

نمونه ای از نرمال آپارتمان - خرید آپارتمان در استانبول ترکیه
نرمال آپارتمان در منطقه باکرکوی

این نوع آپارتمان ها نوع امکانات خاصی نداره و دیگه پیشرفته ترین چیزی که دارن یه آیفون تصویری با قفل رمزیه. آب و برق و گاز تفکیک شده است و هر واحدی مسئول قبض های خودشه. تنها هزینه مشترک این نوع آپارتمان ها هزینه شارژ ساختمان هست که اینجا بهش میگن آیدات Aydat. هزینه آیدات شامل دستمزد نظافت ساختمان و هزینه های تعمیرات میشه که معمولا مبلغ زیادی هم نیست؛ حدودا 10 تا 20 دلار در ماه.

آپارتمان در رزیدانس Rezidans

دومین گزینه نسبتا ارزان برای خرید خانه در ترکیه رزیدانس rezidans هست که در واقع یک مجتمع مسکونی کوچولوئه که نگهبانی 24 ساعته هم داره در بعضی از ساختمان ها یه سری امکانات ساده هم ممکنه وجود داشته باشه. اغلب رزیدانس ها به جز نگهبانی امکانات خاص دیگه ای ندارن ولی خب بازم بستگی به سازنده پروژه داره. تعداد واحد های یک رزیدانس چند برابر یک ساختمان نرمال آپارتمانه. قیمت آپارتمان در رزیدانس کمی بالاتر از نرمال آپارتمان هاست؛ آیداتش هم بیشتره!

آپارتمان لوکس در سیته site

تو ترکیه به یک پروژه مسکونی بزرگ که چنتا بلوک داره میگن سیته site ما تو فارسی میگیم مجتمع مسکونی؛ البته ما تو ایران همچین کانسپتی رو با این امکانات نداریم! بهترین گزینه برای خرید آپارتمان در ترکیه سیته ها هستن! چرا؟! چون سیته ها امکانات بسیار رفاهی و لوکس زیادی دارن  از جمله نگهبانی 24 ساعته و نظافت روزانه کل مجتمع مسکونی، خدمات تاسیساتی، فضای سبز، زمین بازی کودکان، استخر، باشگاه بدنسازی، سالن تمرین یوگا، مسیر پیاده روی، سالن سینما و خیلی چیزای جالب دیگه که در ایران شاید فقط سلبریتی ها میتونن این نوع امکانات رو داشته باشن!

مجتمع مسکونی یدی ماوی Yedi Mavi در استانبول - خرید آپارتمان در ترکیه
سیته یدی ماوی Yedi Mavi در استانبول

با خرید یک واحد آپارتمان در یک سیته هم آسایش دارید هم امنیت کامل! هم اینکه دیگه دغدغه رسیدگی به هیچ چیزی رو ندارید. فقط کافیه با مدیریت سیته تماس بگیرید مشکل رو اطلاع بدین خودشون در اسرع وقت همه کارها رو پیگیری میکنن. قیمت آپارتمان در سیته از 2 مورد قبلی گرون تره اما واقعا ارزششو داره. اغلب خانواده هایی که در این سیته ها زندگی میکنن یا جز خانواده های پولدار و با کلاس ترک هستن و یا سرمایه گذاران خارجین که سطح شون از اون همسایه های ترک هم بالاتره!

هزینه شارژ ساختمان (آیدات) در سیته ها چقدره؟
هزینه آیدات در سیته ها به لوکیشن و امکانات سیته و همینطور متراژ آپارتمان بستگی داره اما به طور متوسط از ماهانه $40 شروع میشه تا 500 دلار!

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید آپارتمان

به طور کلی در ترکیه هر منطقه ای که به دریا نزدیک تر باشه گرون تر و البته با ارزش تره! چون ترکیه یک کشور توریستیه و اغلب امکانات تفریحی و توریستی در نزدیکی دریا ساخته شدن. بنابراین میشه گفت بهترین شهرها برای خرید ملک در ترکیه به ترتیب استانبول، ازمیر، آنتالیا و ترابزون هستن که در مورد هر کدوم به اختصار توضیح میدیم.

خرید آپارتمان در استانبول

استانبول شهری در شمال غربی ترکیه است که نصفش تو آسیا و نصف دیگه اش در اروپا قرار گزرفته. استانبول از شمال به دریای سیاه و از جنوب به دریای مرمره ختم میشه. به همین دلیل شما میتونید به راحتی یک آپارتمان لوکس با ویو دریا بخرید. از طرفی استانبول یک شهر توریستی بزرگ و پرجمعیته و تجارت در این شهر پرهیاهو بسیار پررونقه و هر جا کسب و کار خوب باشه ارزش املاک هم بالاتره و البته همیشه رو به رشده. بنابراین خرید ملک در استانبول یک سرمایه گذاری مطمئن و پرسوده.

شما میتونید با خرید آپارتمان در استانبول از اجاره واحدتون درآمد ارزی خوبی داشته باشید؛ چه لیری چه دلاری! اگر هم آپارتمان رو به قصد زندگی میخرید که خب قطعا لایف استایل بسیار سطح بالایی رو تجربه میکنید.

اجاره آپارتمان در استانبول چقدره؟

در حال حاضر اجاره خانه در استانبول یه واحد یه خواب کوچک از 15.000 لیر شروع میشه! اجاره یک واحد یک خوابه 40 متری در یک سیته خوب حداقل 20.000 لیره!

خرید آپارتمان در ازمیر

ازمیر یک شهر بزرگ و زیبا در غرب ترکیه است که از طرف غرب به دریای اژه وصل میشه؛ مناطق ساحلی ازمیر شبیه سواحل یونانه. مردم ازمیر بسیار خونگرم و با فرهنگ هستن. ازمیر به عنوان یک شهر صنعتی و تجاری و بندری موقعیت بسیار خوبی برای کسب و کار و تجارت داره. قیمت آپارتمان در ازمیر با استانبول تفاوت چندانی نداره و انتخاب شهر ازمیر برای زندگی یا سرمایه گذاری به شرایط شما بستگی داره.

خرید آپارتمان در آنتالیا

آنتالیا در قسمت جنوب غربی ترکیه واقع شده و از لحاظ آب و هوا و شرایط زندگی میتونیم با جزیره کیش مقایسه اش کنیم. از سمت جنوب به دریای مدیترانه و از شمال به شهر اسپارتا وصل میشه. آب و هوای مدیترانه ای معمولا در بیشتر روزهای سال گرم و شرجیه. اغلب بازنشستگان خارجی آنتالیا رو برای زندگی انتخاب میکنن چون شهری بسیار زیبا و آرومه و تفریحات زیادی هم داره اما حقیقتش اینه که برای همه مناسب نیست. به دلیل اینکه شرایط کار در استانبول و ازمیر به مراتب بهتر از آنتالیاست. آنتالیا بیشتر برای بازنشسته ها و یا ثروتمندان مناسبه. هزینه های زندگی و قیمت آپارتمان در آنتالیا با استانبول خیلی فرق نمیکنه.

شهر وان در شرق ترکیه

وان یک شهر کوچک در شرق ترکیه  است که با ایران (شهرهای ارومیه و خوی) هم مرزه. شما از مرز رازی در شهر خوی و یا مرز سرو ارومیه میتونید با یه مینی بوس به شهر وان برسید. از شهر خوی تقریبا یک ساعت و از ارومیه حدود 4 ساعت طول میکشه. به دلیل نزدیکی شهر وان به ترکیه بعضی از ایرانیا تمایل دارن تا در این شهر خانه بخرن اما حقیقت اینه که خرید خانه در وان اصلا منطقی نیست چون بنا خیلی دلایل وان ترکیه جای رشد نداره و فروختنش هم خب طبیعتا خیلی سخت تره!

خرید آپارتمان در ترابزون

ترابزون یک شهر بسیار سرسبز در شمال شرقی ترکیه است و با گرجستان هم مرزه! اگرچه ترابزون شهر بسیار زیباییه اما در قیاس با استانبول و آنتالیا و ازمیر نه برای زندگی مناسبه و نه سرمایه گذاری! چرا؟ چون:

1- ترابزون یک شهر مذهبیه (مثل وان)

2- شهر کوچکیه و امکاناتش با استانبول قابل قیاس نیست!

3- ترابزون خارجی زیاد نداره و اکثرا یا پناهنده ان و یا عرب های مذهبی

4- هیچ پروازی از ایران به ترابزون یا برعکس وجود نداره بنابراین اگر اونجا ملک بخرید واقعا به دردسر میوفتین! مگر اینکه به اون ملک نیازی نداشته باشید و فقط هرزگاهی برای تفریح بخواید برید ترابزون.

قیمت آپارتمان در ترکیه به پول ایران چقدره؟

همونطور که عرض کردم تو ترکیه سه نوع آپارتمان داریم به ترتیب قیمت از ارزان ترین به گران ترین:

1- نرمال آپارتمان

2- رزیدانس

3- سیته (مجتمع مسکونی لوکس)

به دلیل نوسانات زیاد قیمت ارز در ایران متاسفانه نمیشه قیمت خرید آپارتمان در ترکیه رو به پول ایران ذکر کرد چون ممکنه همین فردا این عدد تغییر کنه بنابراین قیمت رو به دلار میگیم.

قیمت آپارتمان در ترکیه به دلار امریکا

شما میتونید با 100 هزار دلار هم در ترکیه یه آپارتمان بخرید اما مشکل اینجاست که با توجه به قوانین 2024 شما رو ملک زیر 200 هزار دلار اصلا نمیتونید اقامت بگیرید! پس عملا برای ما خارجی ها خرید یک آپارتمان ارزان تر از 200 هزار دلار بی معنیه! ضمن اینکه ملک زیر 200 هزار دلار فقط در مناطقی پیدا میشه که اصلا رشد نمیکنه و احتمالا صاحب اول و آخرش خودتونید!

قیمت آپارتمان در ترکیه (یا هر نوع ملک دیگه) به یه سری عوامل بستگی داره و در همه شهرهای خوب ترکیه شرایط تقریبا همینجوریه. مهمترین عوامل این موارد هستن:

موقعیت جغرافیایی

مهمترین عامل تاثیرگذار در قیمت آپارتمان در ترکیه لوکیشن اون ملکه. به طور کلی املاکی که به دریا یا مرکز شهر نزدیکتر باشن قیمت بالاتری دارن! و برعکس هرچی دورتر باشن قیمت ها پایین تره.

متریال به کار رفته در ساختمان

اگرچه همه این سازنده ها موظفن یه سری استانداردها رو رعایت کنن اما به هر حال  در ترکیه هم سازنده های به اصطلاح بساز بنداز کم نیست! خیلی از سازنده ها برای کاهش هزینه های ساخت و ساز از سر و ته کار میزنن. شناخت سازنده بسیار مهمه و اگر شرکت های ساختمان سازی ترکیه رو به خوبی نشناسید و صرفا به تبلیغات بسنده کنید قطعا از خریدنون پشیمون میشید!

ما تمام سازنده های درست و حسابی ترکیه رو میشناسیم و میدونیم کدوم پروژه های کدوم شرکت ها ارزش خرید دارن. حتما قبل از هر اقدامی با آی هومز تماس بگیرید!

تماس با آی هومز 00905526306000

 

خدمات و امکانات ساختمان یا مجتمع مسکونی

همونطور که گفتیم نرمال آپارتمان ها و رزیدانس ها امکانات خاصی ندارن اما تو سیته ها امکانات زیادی وجود داره و هر چی این امکانات بیشتر باشه طبیعتا قیمت ئاحدهای اون پروژه هم میره بالاتر!

سن ساختمان یا مجتمع مسکونی

دیگه لازم به توضیح نیست که هر چی یه ملک نوسازتر باشه گرون تره.

قیمت آپارتمان در استانبول

استانبول گرون ترین شهر ترکیه است اما با این حال قیمت آپارتمان در استانبول (در سیته ها) هم قیمت آپارتمان های معمولی تهران و حتی بعضا ارزونتره!

مشاور املاک ایرانی در استانبول ترکیه

اگر قصد خرید یا فروش ملک در ترکیه رو دارید حتما قبل از هر اقدامی با شرکت آی هومز تماس بگیرید. ما بازار املاک ترکیه رو به خوبی میشناسیم و با توجه شرایط و بودجه شما، بهترین آپارتمان رو براتون انتخاب کنیم و در تمام مراحل در کنار شما خواهیم بود حتی خرید اثاثیه منزل جدیدتون در ترکیه!

ما در ترکیه برای شما یک زندگی جدید می سازیم!

تماس با آی هومز 00905526306000

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت آی هومز

7 روز هفته از 10 صبح تا 10 شب در خدمتیم!

  • تلفن همراه
    00905526306000
  • تلفن دفتر
    00902128929210
  • آدرس دفتر استانبول
    ترکیه - استانبول - منطقه باهچه شهیر - مرکز خرید آکباتی - رزیدانس یشیل - طبقه دوم - واحد 209

درخواست مشاوره رایگان

اگه بنا به هر دلیلی الان نمیتونید با ما تماس بگیرید، لطفا شماره تون رو اینجا ثبت کنید تا ما سر فرصت باهاتون تماس بگیریم و راهنمایی تون کنیم.