آی هومز

مشاور املاک ایرانی در استانبول

آی هومز - iHomes

زراعت بانک ترکیه؛ راهنمای افتتاح حساب در Ziraat Bankası

تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۳

زراعت بانک ترکیه (یا به ترکی زیراعات بانکاسی Ziraat Bankası) یک بانک دولتی بزرگ و قدیمی در ترکیه است. خوشبختانه این بانک هنوز هم برای ایرانیان حساب بانکی باز میکنه. در این مطلب قصد داریم درباره مزایا و خدمات این بانک به طور خلاصه بهتون توضیح بدیم.

اگر وقت ندارید مطلب رو بخونید میتونید همین الان با ما تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنیم.

تاریخچه زراعت بانک ترکیه Ziraat Bankası

تاریخچه بانک زراعت برمی‌گرده به قرن نوزدهم میلادی یعنی دولت عثمانی در اون زمان اکثر مردم ترکیه کشاورز بودند. یه صندوقی در آن زمان برای حمایت از کشاورزان به وجود اومد که بعدها پایه گذار اولین بانک مدرن ترکیه یعنی بانک زراعت شد که مورد حمایت خود دولت عثمانی هم قرار گرفت. و این آغاز بانکداری مدرن در ترکیه بود.

موزه بانک زراعت ترکیه در شهر آنکارا - آی هومز
موزه بانک زراعت ترکیه در شهر آنکارا

وضعیت فعلی زراعت بانک

بانک زراعت همین حالا که داریم در موردش صحبت می‌کنیم معروف‌ترین و شاید بزرگترین بانک ترکیه است یه بانک دولتیه که با مردم خیلی خوب همکاری و تعامل داره به کشاورزا و صنایعی که مربوط به کشاورزی میشه وام‌های خیلی خوبی میده و ازشون حمایت می‌کنه. از طریق خودپردازا،گوشی‌های موبایل، تلفن بانک، وبسایت و بانکداری اینترنتی با تمام مشتریاش توی ترکیه و خارج از ترکیه در در ارتباطه و بهشون خدمات خیلی خوبی ارائه میده، با اینکه به سیستم بانکداری جهانی وصله اصلاً بانک سختگیری نیست بنابراین از همه جای دنیا از جمله کشور خودمون ایران یه عالمه مشتری داره.

مزایای افتتاح حساب در بانک زراعت

  • امکان افتتاح حساب به لیر، دلار و یورو!
  • همه جور کارت بانکی مثل ویزا کارت.
  • کارت مستر کارت دبیت کارت و کردیت کارت براتون صادر میشه که ازش می‌تونین همه جای دنیا استفاده کنین.
  • زراعت بانک برای مشتریاش چه ترک و چه خارجی حساب‌های سپرده‌ لیری با سود بالا باز میکنه.
  • یه مزیت مهمی که داره اینه که شما می‌تونید از امکانات سوئیفت استفاده کنید و برای نقل و انتقال ارز به خارج از ترکیه کاسه‌ چه کنم دست نگیرید.
  • این زراعت بانک ما خدمات ۲۴ ساعته تلفنی و اینترنتی داره بنابراین تو هر ساعتی از روز می‌تونین از امکانات بانکیش استفاده بکنید و کارهای بانکیتونو انجام بدید.
  • زراعت بانک به سیستم بانکداری جهانی وصله یعنی شما با افتتاح حساب تو زراعت بانک به یه بانک اینترنشنال وصل شدین.
  • سیستم اینترنت بانک و موبایل بانک زراعت بسیار پیشرفته و در عین حال خیلی هم ساده است؛ ضمن اینکه از همه جای دنیا میشه ازش استفاده کرد.

خدمات زراعت بانک برای ایرانیان

هممون از مشکلات ما ایرانیان برای افتتاح حساب تو بانک‌های خارجی خبر داریم زراعت بانک جز معدود بانک‌هاییه که توی ترکیه و توی خارج از ایران برای ما افتتاح حساب می‌کنه. تازه علاوه بر اون نه تنها به لیر بلکه به یورو و دلار هم ما میتونیم تو زراعت بانک افتتاح حساب کنیم و یه جای امن و سالم داشته باشیم که سپرده‌ های ارزی مونو اونجا نگه داریم.

بانک زراعت ترکیه در استانبول - آی هومز ihomes
یکی از شعبات بانک زراعت ترکیه در استانبول

با گرفتن ویزا کارت مستر کارت از زراعت بانک خیلی از مشکلات ما برای پرداخت‌های خیلی ساده حل میشه، مثلاً شما می‌خواین دانشگاه خارجی ثبت نام بکنید نمی‌تونید اپلیکیشن می‌خواید پر بکنید باید هزینه‌شو پرداخت بکنید مشکل دارید، دیگه جونم براتون بگه خیلیا تو یوتیوب و پلتفرم‌های دیگه فعالن ولی نمی‌توانند کارمزدا و حقوقشونو دریافت کنن زراعت بانک چون به سیستم سوئیفت وصله و شما ویزا یا مستر کارت از این بانک دریافت می‌کنید به راحتی می‌تونید این مشکلاتو حل کنید.

نکته مهم!

شما برای خرید ملک در ترکیه باید حتما یک حساب بانکی در ترکیه باز کنید!

بعد همین که مدارکی که برای افتتاح حساب توی زراعت بانک نیاز هست برای ما ایرانی‌ها و دیگر خارجی‌ها خیلی مدارک سهل و ساده‌ای هستش و به راحتی و بدون هیچ مشکلی در کمترین زمان ممکن میشه تو زارعت بانک افتتاح حساب کرد. یه نکته دیگه اینکه هممون از بی ارزش بودن ریال و شرایط بانکداری تو ایران خبر داریم شما با افتتاح حساب تو زراعت بانک هم پولتونو به ارز تبدیل می‌کنین هم اینکه از اون ارزتون می‌تونین سود دریافت بکنین یعنی با یه تیر دو نشون می‌زنین.

نرخ سود بانکی Ziraat Bankası

سود بانکی در حال حاضر صرفاً فقط به سپرده‌های لیری اختصاص پیدا می‌کنه و در حال حاضر دولت ترکیه برای اینکه بتونه نرخ تورم و کنترل بکنه به سپرده‌های لیری سود خیلی بالایی پرداخت می‌کنه و در حال حاضر الان سود بانکی حدود ۵۰ درصد سالیانه‌ است.

تازه اگه مبلغ سپرده‌تون بالا باشه و با شعبه‌تون صحبت کنید و به جای ۱ ماه مثلاً ۳ ماه یا بیشتر سپرده گذاری کنید چند درصدی بالاتر سود می‌گیرید.

مثلاً یکی از مشتری هامون، ماه قبل ۸۵۰.۰۰۰ لیر سپرده‌گذاری کرد و نزدیک ۳۶.۵۰۰ لیر سود گرفت (از اول ماه می تا اول ماه آوریل).

اگه میخواید بدونید با سرمایه فعلی تون چقدر میتونید از بانک سود بگیرید، میتونید به لینک زیر مراجعه کنید. اینجا اول باید میزان سرمایه تون (به لیر) رو وارد کنید و بعد مدت زمانی که میخواید این پول تو بانک بخوابه. بعدش دکمه Calculate رو بزنید.

محاسبه آنلاین نرخ سود بانکی زراعت بانک ترکیه

محاسبه آنلاین نرخ سود بانکی زراعت بانک ترکیه Ziraat Bankası deposit calculator - آی هومز
محاسبه آنلاین سود بانکی Ziraat Bankası

کارمزد های Ziraat Bankası

معمولاً به نقل و انتقالات ارزی کارمزد تعلق می‌گیره، مخصوصا بالای 50 هزار دلار،  این کارمزد در بانک زراعت عمومآ 0.5 در 1000 است. (  یعنی اگر 4000 هزار دلار به حسابتون واریز کنید، 2 دلار از آن به عنوان کارمزد کم میشه)

همونطور که گفتیم این کارمزدها فقط برای واریزی‌های بالای 50 هزار دلار نیستب اما برای دور زدن این کارمزد، بهتره که تو یه روز زیر 50 هزار دلار به حساب برنیم و باقی را در روزهای دیگه انتقال بدیم. راستی  بهتره که هر دو واریز را از یک شعبه انجام بدیم، وگرنه سیستم بانکی چراغش روشن میشه و  کارمزدو دوباره کم می‌کنه!

شرایط و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در بانک زراعت

همونطور که قبلاً گفتیم مدارکی که زراعت بانک برای افتتاح حساب از شما درخواست می‌کنه خیلی مدارک ساده‌ای هستش کافیه تشریف بیارید ترکیه یه تماس با آی هومز بگیرید تا ما همه مراحل رو براتون انجام بدیم.

افتتاح حساب بانکی بدون کارت اقامت ترکیه

۱- پاسپورت معتبر (حداقل 6 ماه اعتبار)

۲- یه سیم کارت ترک

۳- کد مالیاتی دریافت  (ما براتون سه سوته می‌گیریم)

با این با این مدارک میتونیم به راحتی براتون اینجا حساب باز کنیم.

افتتاح حساب بانکی با کیملیک (اقامت ترکیه)

اگر تو ترکیه اقامت دارید اونم خیلی آسونه فقط این مدارک باید همراه تون باشه.

۱- کارت کیملیک (کارت اقامت)

۲- برگه نفوس (محل اقامت)

۳- یه سیم کارت ترک (ما براتون میگیریم)

به قول ترکا بیتی گیتی. اگه بازم سوالی تو ذهن تون هست و یا قصد دارید در ترکیه حساب بانکی باز کنید حتما با ما تماس بگیرید، در خدمتیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با شرکت آی هومز

7 روز هفته از 10 صبح تا 10 شب در خدمتیم!

  • تلفن همراه
    00905526306000
  • تلفن دفتر
    00902128929210
  • آدرس دفتر استانبول
    ترکیه - استانبول - منطقه باهچه شهیر - مرکز خرید آکباتی - رزیدانس یشیل - طبقه دوم - واحد 209

درخواست مشاوره رایگان

اگه بنا به هر دلیلی الان نمیتونید با ما تماس بگیرید، لطفا شماره تون رو اینجا ثبت کنید تا ما سر فرصت باهاتون تماس بگیریم و راهنمایی تون کنیم.